+359 2 945 29 96 pst@pst.bg

Лентата беше прерязана малко преди 17 часа (от ляво на дясно) от Лазар Лазаров – председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“, Лиляна Павлова – министър на регионалното развитие и благоустройството, Бойко Борисов – премиер, Витория Алиата ди Вилафранка – директор на Главна дирекция „Регионална и урбанистична политика“ от Европейската комисия, Томислав Дончев – вицепремиер по европейските фондове и икономическата политика.

Фотограф: Мария Съботинова

 

Над 300 души присъстваха на

церемонията по откриването
на лот 2 Димитровград – Харманли от км 36+400 до км 70+620 на автомагистрала „Марица“ в 16 часа на 28 май 2015 г. Събитието се състоя на пътен възел Димитровград.
От трибуната присъстващите бяха приветствани от министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, премиера Бойко Борисов.
Отслужен беше водосвет.
Премиерът Бойко Борисов обиколи лота и сподели радостта си от обновяването на България. Той дори каза, че лот 1 на „Марица“ може да бъде завършен през септември.
Министър Павлова връчи на инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“, разрешението за ползване на лот 2 от АМ „Марица“.
Вицепремиерът Томислав Дончев и директорът на Главна дирекция „Регионална и урбанистична политика“ от ЕК Витория Алиата ди Вилафранка се присъединиха към официалните лица към 16.30 часа.
Лентата беше прерязана малко преди 17 часа от Лазар Лазаров – председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“, Лиляна Павлова – министър на регионалното развитие и благоустройството, Бойко Борисов – премиер, Витория Алиата ди Вилафранка – директор на Главна дирекция „Регионална и урбанистична политика“ от Европейската комисия, Томислав Дончев – вицепремиер по европейските фондове и икономическата политика.
На събитието присъстваха и изпълнителите – строители (ДЗЗД „Марица Хайуей“ с водещ партньор „ПСТ Груп“ ЕАД), строителен надзор(ДЗЗД „Рутекс – ЕТЕ“), проектанти („Пътпроект“ ЕООД).
Управляващият орган на оперативна програма „Транспорт“ също беше представен на церемонията.
Час по-късно, в 18 часа, 34-километровата отсечка беше пусната за движение.

Пътен възел Димитровград – най-големият в Южна България
Общата дължина на отсечката Димитровград – Харманли е 34.22 км. Трасето е на територията на област Хасково и преминава през общините Димитровград, Хасково, Симеоновград и Харманли. На най-големия пътен възел в Южна България – п.в. Димитровград, се осъществява пресичането на автомагистралата с международен път Е-85 (І-5) Димитровград – Хасково, който е на второ ниво, над магистралата, която се развива на ниво терен. Пътният възел е с 4 отвора и е тип „пълна детелина“.
В този участък има още два пътни възела. При п.в. Симеоновград се осигурява комуникацията с път III-503 Симеоновград – Харманли, а при п.в. Тополовград – с път II-76 Тополовград – Харманли. И трите пътни възела са с LED осветление, консумиращо 3 пъти по-малко електроенергия. За пръв път пътните възли в страната ще бъдат осветени. За повишаване безопасността на движението хоризонталната маркировка по целия участък е със светлоотразителни перли.
Големите съоръженията на лот 2 са общо 27. Изградени са мост над р. Харманлийска с дължина 130 м, 4 надлеза, 3 подлеза, надлез над жп линията Пловдив – Свиленград, подлез на жп линия Димитровград – Узунджово, подлези под селскостопански пътища, паркинги и площадки за отдих и т.н.
Шумозащитни стени ограничават въздействието на високите нива на шума от интензивния трафик по трасето на магистралата. Те са в близост до селата Поляново, Александрово и град Харманли. Предпазната ограда – от км 68+070 до км 68+586, е в непосредствена близост до помощно училище „Пенчо Р. Славейков“ в Харманли.

Изпълнителите

Изпълнител на лот 2 е Сдружение „Марица Хайуей“ с водещ партньор „ПСТ Груп“ и партньор „Порр Бау“ ГМБх. Стойността на договора за строително-монтажни работи е 146 564 400 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от ДЗЗД „Рутекс – ЕТЕ“. Техният договор е за 799 200 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД. Договорът им е за 112 800 лв. с ДДС.
Лот 2 на АМ „Марица“ е изпълнен в периода юли 2011 – май 2015 г.
Проектът се реализира с финансиране по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013.

Ползите
С пускането на лот 2 Димитровград – Харманли се очаква трафикът по участъка да се увеличи средно на денонощие от около 7207 МПС през 2015 г. на 8134 МПС през 2020 г., което е ръст от около 13%.
Автомагистрала „Марица“ е част от Трансевропейския транспортен коридор IV и от трансевропейската автомагистрала „Север-Юг“. Тя ще свързва АМ „Тракия“ при пътен възел Оризово с Капитан Андреево на българско-турската граница. АМ „Марица“ е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП Капитан Андреево.
Лот 2 на АМ „Марица“ е част от проекта „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2″ с обща дължина 65.62 км. До края на октомври т.г. следва да завърши строителството и на лот 1 Оризово – Димитровград от км 5+000 до км 36+400 с дължина 31.4 км.

Цифри, факти, отзиви

Цветан Цонев, председател на борда на директорите на „ПСТ Груп“:
Свършихме си работата
Като строители ние знаем, че всеки проект си има специфика. Обектът е голям. Особеното са по-големите обеми строително-монтажни работи.
Характерни са трите пътни възела, като най-големият е „Димитровград“. Той е с локални платна във всички посоки и е осветен. В България не са много пътните възли, които са осветени. Видях го как работи нощно време – прекрасно е осветен, с LED осветителни тела е и е красив, всичко се вижда много добре и ще е лесно за пътуващите нощем да се ориентират. Радвам се, че си свършихме работата.
Оттук нататък ни предстоят търгове и още обекти.

Фотограф: Строителство Градът

Лот 2 от АМ „Марица“ започва от км 36+400 преди пресичането на автомагистралата от път ІІІ-505 Димитровград – Добрич – Горски извор като продължение на лот 1 Оризово – Димитровград. Трасето преминава южно от с. Воден, северно от град Харманли и завършва преди река Марица при км 70+620, където е началото на следващия изграден участък Харманли – Любимец – Капитан Андреево.

Съоръжения
– П.в. І-5 Димитровград – Хасково е на км 38+803. Той е тип „Пълна детелина“. Представлява четириотворно съоръжение с обща дължина 90.74 м и площ на връхната конструкция 209 408.50 кв.м.
– П.в. ІІІ-503 „Симеоновград – Харманли“ е на км 65+680. Той е тип „Полудетелина“.
– П.в. ІІ-76 „Тополовград – Харманли“ е на км 70+ 331 и е тип „Полудетелина“.
– Съоръжението за пресичане с жп линията Русе – Подкова е при км 41+597.50 и представлява четириотворно съоръжение: 13.25 м – 2х 17.50 м – 13.25. Общата му дължина е 72.10 м.
– Жп подлез София – Бургас при км 68 + 197 на жп линия Пловдив – Свиленград.
– Мост над река Харманлийска. Това е единственият мост по трасето на участъка. Представлява петотворно съоръжение с обща дължина 130.40 м. Дължината на отделните отвори е еднаква – 26 м. Връхната конструкция е плочо-гредова сглобяемо-монолитна. Във всеки отвор тя е съставена от монтажни предварително напрегнати стендови греди ГТ 115 с дължина 26 м и монолитна пътна плоча с дебелина 16 см. Плочата преминава без прекъсване.
– За пресичането на лот 2 на АМ „Марица“ са изградени 10 надлеза и 13 подлеза, има и 117 малки съоръжения.

Обем строителни работи
Изкопи – 5 540 000 куб.м
Насипи – 3 763 000 куб.м
Пътни работи – 860 000 куб.м
Пилотни работи – 1200 м
Асфалтови работи – 623 000 тона
Сигнализация с пътни знаци – 323
Маркировка – 44 310 кв.м
Ограничителни системи за пътища (предпазни огради) – 95 800 м
Оградна мрежа за автомагистрали – 80 250 м
Облицовани окопи – 94 200 м
Дренажи – 48 800 м
Бетонови улеи – 10 400 м
Бордюри – 36 300 м
Ландшафтно оформление – 382 000 кв.м

Проектни решения и иновативни технологии
Част от предвидените в първоначалния проект материали и технологии са заменени с най-новите постижения в пътното и магистралното строителство.
– Заменени бяха стоманобетоновите елементи на малките съоръжения (тръбни, правоъгълни и сводови водостоци) със стоманени спирално нагънати тръби с кръгло или елипсовидно сечение.
– Колекторните тръби от бетонови са заменени с полиетиленови.
– Дренажните тръби от бетонови перфорирани тръби ф200 са сменени със спиралонагънати тръби.
– При изпълнението на пресичанията на автомагистралата с водопроводи и напоителни тръбопроводи вместо стоманени тръби са използвани тръби от полиетилен или полипропилен с висока плътност, които са по-сигурни и по-устойчиви на външни влияния, тъй като не корозират.

Източник:

Вестник „Строителство и градът”, Брой 21 от 01 юни 2015 г

Цифри, факти, отзиви

Цветан Цонев, председател на борда на директорите на „ПСТ Груп“:
Свършихме си работата
Като строители ние знаем, че всеки проект си има специфика. Обектът е голям. Особеното са по-големите обеми строително-монтажни работи.
Характерни са трите пътни възела, като най-големият е „Димитровград“. Той е с локални платна във всички посоки и е осветен. В България не са много пътните възли, които са осветени. Видях го как работи нощно време – прекрасно е осветен, с LED осветителни тела е и е красив, всичко се вижда много добре и ще е лесно за пътуващите нощем да се ориентират. Радвам се, че си свършихме работата.
Оттук нататък ни предстоят търгове и още обекти.

“ style=“margin: 0px; padding: 0px;“>

Цветан Цонев, председател на борда на директорите на „ПСТ Груп“:
Свършихме си работата
Като строители ние знаем, че всеки проект си има специфика. Обектът е голям. Особеното са по-големите обеми строително-монтажни работи.
Характерни са трите пътни възела, като най-големият е „Димитровград“. Той е с локални платна във всички посоки и е осветен. В България не са много пътните възли, които са осветени. Видях го как работи нощно време – прекрасно е осветен, с LED осветителни тела е и е красив, всичко се вижда много добре и ще е лесно за пътуващите нощем да се ориентират. Радвам се, че си свършихме работата.
Оттук нататък ни предстоят търгове и още обекти.

Фотограф: Строителство Градът

Лот 2 от АМ „Марица“ започва от км 36+400 преди пресичането на автомагистралата от път ІІІ-505 Димитровград – Добрич – Горски извор като продължение на лот 1 Оризово – Димитровград. Трасето преминава южно от с. Воден, северно от град Харманли и завършва преди река Марица при км 70+620, където е началото на следващия изграден участък Харманли – Любимец – Капитан Андреево.

Съоръжения
– П.в. І-5 Димитровград – Хасково е на км 38+803. Той е тип „Пълна детелина“. Представлява четириотворно съоръжение с обща дължина 90.74 м и площ на връхната конструкция 209 408.50 кв.м.
– П.в. ІІІ-503 „Симеоновград – Харманли“ е на км 65+680. Той е тип „Полудетелина“.
– П.в. ІІ-76 „Тополовград – Харманли“ е на км 70+ 331 и е тип „Полудетелина“.
– Съоръжението за пресичане с жп линията Русе – Подкова е при км 41+597.50 и представлява четириотворно съоръжение: 13.25 м – 2х 17.50 м – 13.25. Общата му дължина е 72.10 м.
– Жп подлез София – Бургас при км 68 + 197 на жп линия Пловдив – Свиленград.
– Мост над река Харманлийска. Това е единственият мост по трасето на участъка. Представлява петотворно съоръжение с обща дължина 130.40 м. Дължината на отделните отвори е еднаква – 26 м. Връхната конструкция е плочо-гредова сглобяемо-монолитна. Във всеки отвор тя е съставена от монтажни предварително напрегнати стендови греди ГТ 115 с дължина 26 м и монолитна пътна плоча с дебелина 16 см. Плочата преминава без прекъсване.
– За пресичането на лот 2 на АМ „Марица“ са изградени 10 надлеза и 13 подлеза, има и 117 малки съоръжения.

Обем строителни работи
Изкопи – 5 540 000 куб.м
Насипи – 3 763 000 куб.м
Пътни работи – 860 000 куб.м
Пилотни работи – 1200 м
Асфалтови работи – 623 000 тона
Сигнализация с пътни знаци – 323
Маркировка – 44 310 кв.м
Ограничителни системи за пътища (предпазни огради) – 95 800 м
Оградна мрежа за автомагистрали – 80 250 м
Облицовани окопи – 94 200 м
Дренажи – 48 800 м
Бетонови улеи – 10 400 м
Бордюри – 36 300 м
Ландшафтно оформление – 382 000 кв.м

Проектни решения и иновативни технологии
Част от предвидените в първоначалния проект материали и технологии са заменени с най-новите постижения в пътното и магистралното строителство.
– Заменени бяха стоманобетоновите елементи на малките съоръжения (тръбни, правоъгълни и сводови водостоци) със стоманени спирално нагънати тръби с кръгло или елипсовидно сечение.
– Колекторните тръби от бетонови са заменени с полиетиленови.
– Дренажните тръби от бетонови перфорирани тръби ф200 са сменени със спиралонагънати тръби.
– При изпълнението на пресичанията на автомагистралата с водопроводи и напоителни тръбопроводи вместо стоманени тръби са използвани тръби от полиетилен или полипропилен с висока плътност, които са по-сигурни и по-устойчиви на външни влияния, тъй като не корозират.