Изберете страница

От 15 юли за движение е открит последният участък от около 34 км от автомагистрала „Тракия“. Това е лот 4.2 – от пътен възел „Зимница“ до Карнобат (от км 291+000 до км 325+280). Проектът „Доизграждане на АМ „Тракия“ лот 2, 3 и 4” е с обща дължина 115 км. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Общата дължина на лот 4 – от Ямбол до Карнобат, е 49,08 км. На 26 август м. г., за да се улесни трафикът през „Петолъчката“, бе пуснато движението по лот 4.1 – отсечката от Ямбол до п. в. „Зимница“ (от км 276+200 до км 291+000). Тя е около 15 км.
Изпълнител е строително-монтажните работи е Сдружение „Тракия IV”ДЗЗД. Стойността на договора е 209 646 720,00 лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от „План инвест – Пловдивинвест – ЛОТ4” ДЗЗД. Договорът е за 974 400,00 лв. с ДДС. Авторският надзор е на Обединение „Виаплан-Бурда”, чийто договор е 130 800 лв. с ДДС.
С пускането на последната отсечка от автомагистралата средната скорост ще се увеличи от 68 км/ч на 101-105 км/ч. От София до Бургас ще се пътува за около 3 часа и половина. Значително ще се повиши удобството и безопасността на пътуване. Транзитното движение, което десетилетия наред преминава през редица градове и села в областите Стара Загора, Сливен, Ямбол и Бургас, вече е изнесено извън тях. По-добрата инфраструктура ще стимулира икономическото развитие и туризма в региона, ще спести много разходи на гражданите и бизнеса.
Автомагистрала „Тракия” е част от Трансевропейския транспортен коридор VІІІ. Изграждането й е приоритетен инфраструктурен проект с национално и международно значение. „Доизграждането на АМ „Тракия“ лот 2, 3 и 4” е първият голям пътен инфраструктурен проект, изпълнен по ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Стойността на безвъзмездната финансова помощ е 699 648 287,32 лв. От тях от Кохезионен фонд на ЕС са 513 970 279,58 лв., а от държавния бюджет – 185 678 007,61 лв.